Plot Теория и презентация по темеПосле прочтения The Phantom Coach студенты могут ответить на вопросы из
этой презентации (слайды 13–19, record your responses to the text).
Т.е. снова актуализируем active reading как разговор с текстом и “поиск улик.”
The Phantom Coach by Amelia EdwardsФайл с рассказом и упражнениямиОбсуждаем The Phantom coach как готическое произведение. Можно весь план занятия построить на доказательстве того, что это викторианская готическая проза:
- Вспоминаем, какие элементы готики приводились в Pre-reading exercises (1b)
- Дальше группируем их по двум направлениям:
- Meaning / Content (What the story is about): ex-s 6, 10
- Form / Language (How it was written): ex–s 7, 8, 11
- Отдельно можно подумать над рациональным и мистическим объяснением того, что случилось в рассказе. Можно попросить студентов собрать доказательства в пользу рационального (усталость, переутомление героя, крепкий алкоголь) и мистического (легенда об экипаже, странный учёный, ночное время) объяснения случившегося
Поиск доказательств позволит логично перейти к теме аргументации.
Writing a literary essay / Literary argumentationОбсуждаем важность логики и структуры в аргументации, обращаемся к опыту студентов писать сочинения.
Можно всю презентацию рассказать с точки зрения того, какие шаги нужно предпринять, чтобы написать сочинение — от получения темы до первого готового черновика.
Все промежуточные шаги даны в
этой презентации.
В конце практикуем составление thesis statement для уже пройденных рассказов.
Теория и презентация по темеThesis statementВ классе мы обсуждали Thesis statement, который больше соответствовал упражнениям из файла:
Explain how "The Phantom Coach" by A. Edwards exemplifies Victorian Gothic fictionHW было таким:
Write a thesis statement for the following essay question:
Discuss which basic plots "The Phantom Coach" by A. Edwards representsRemember that a thesis statement is the foundation for a potential essay, guiding your argument and providing a roadmap for your readers.
Instructions:1.
Reflect on Classroom Discussions:• Revisit our classroom discussions and your notes. Consider the basic plot structures we explored.
• Think about how these plots manifest in the story. What key events or themes align with these structures?
2.
Identify Key Elements:• Identify the central conflict, climax, and resolution in "The Phantom Coach." How do these elements fit into the basic plots we discussed?
• Consider the protagonist’s journey and transformation. How does this journey reflect a particular plot archetype?
3.
Craft Your Thesis Statement:• A strong thesis statement should be clear, concise, and arguable. It should present your interpretation of which basic plots are contained in the story.
• Example Structure:
"In 'The Phantom Coach' by A. Edwards, the narrative embodies the basic plots of [Plot 1] and [Plot 2] through [specific elements], illustrating [thematic significance]." (you MUST NOT repeat the same wording as this is my example)
4.
Incorporate Evidence:• Ensure your thesis is supported by evidence from the text. Consider specific scenes, character actions, or dialogues that highlight the identified plots.
5.
Revise and Refine:• Revise your thesis for clarity and coherence. Ensure it captures your unique perspective and aligns with our class discussions.
Devoted Friend by Oscar WildeФайл с рассказом и упражнениямиДелаем упражнения, но не забываем, на что нужно обратить внимание:
- active reading & finding evidence
- plot structure: conflict & stages
- thesis statement (можно попросить в конце обсуждения доказать, что это “сказка наоборот”)
Я весь семинар строил на таком общем essay question "Discuss the genre of "The Devoted Friend" by O. Wilde", ведя к тому, что это "сказка с подтекстом."
Первоначально ответы студентов были в духе "In "The Devoted Friend," O. Wilde modifies the genre of fairy tale to show the consequences of exaggerated altruism"
После обсуждения и выполнения заданий 8–9 мы приходили к более четким формулировкам типа: "In "The Devoted Friend," O. Wilde combines the genre of fairy tale with a social commentary to explore contemporary issues of inequality and social justice."
HW было таким:
Write a thesis statement for the following essay question:
Explain how the characters of Little Hans and Hugh the Miller in "The Devoted Friend" by O. Wilde embody the themes of inequality and social justice.Instructions:1.
Reflect on Classroom Discussions:• Revisit your notes from our classroom discussions where we analyzed the dynamics between Little Hans and Hugh the Miller (ex. 9).
• Consider the insights shared about how these characters reflect broader societal issues of Wilde's time.
2.
Identify Key Themes:• Think about how inequality and social justice are portrayed through the interactions and characteristics of Little Hans and Hugh.
• Ask yourself: How does Wilde use these characters to critique or highlight societal norms?
3.
Choose a Clear Position:• Decide on the specific angle you want to take in your essay. Do you want to focus more on the exploitation aspect, or perhaps the moral lessons Wilde conveys through their relationship?
• Your thesis should present a clear argument or interpretation that you can support with evidence from the text.
4.
Craft Your Thesis Statement:Write a concise sentence that encapsulates your main argument. A strong thesis statement should:
• Clearly state your position or interpretation.
• Mention the characters and themes you will discuss.
• Provide a roadmap for your essay, hinting at the points you'll explore in more detail.
5.
Revise and Refine:• Review your thesis statement for clarity and precision. Ensure it aligns with your intended argument and is specific enough to guide your writing.
Example TS (пример я студентам не давал)
:• "In 'The Devoted Friend,' Oscar Wilde uses the contrasting characters of Little Hans and Hugh the Miller to illustrate the pervasive inequality of his time, critiquing the moral blindness of the privileged class and highlighting the exploitation inherent in their so-called friendship."
The Devoted Friend с его карикатурными сказочными персонажами — хороший способ начать разговор о Characters.